تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399 - 19:43
کد خبر : 77727

آتش سوزی اراضی جنگلی شاندرمن و ماسال خسارتی در برنداشت

آتش سوزی اراضی جنگلی شاندرمن و ماسال خسارتی در برنداشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: آتش سوزی اخیر در اراضی جنگلی شاندرمن و ماسال خسارتی در بر نداشت. میرحامد اختری روز چهارشنبه افزود: در آتش سوزی هفته اخیر در شاندرمن و ماسال در وسعت ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی ۲۱. ۴۶ هکتار دچار حریق شد که البته این

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: آتش سوزی اخیر در اراضی جنگلی شاندرمن و ماسال خسارتی در بر نداشت.

میرحامد اختری روز چهارشنبه افزود: در آتش سوزی هفته اخیر در شاندرمن و ماسال در وسعت ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی ۲۱. ۴۶ هکتار دچار حریق شد که البته این حریق خسارت به بار نیاورد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در این میزان از اراضی جنگلی سطحی بوده و به تنه درختان خسارت وارد نیامد، اظهار داشت: این آتش سوزی با تلاش حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان سه شنبه شب مهار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطر نشان کرد: علت این آتش سوزی در دست بررسی است اما احتمالا عوامل انسانی و عمدی علت آن بوده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان برای مهار این آتش سوزی اضافه کرد: از سوی مدیریت بحران برای مهار آتش هلیکوپتر ارسال شده بود اما به دلیل اینکه آتش سوزی سطحی بوده مورد استفاده قرار نگرفت.

وی از مردم خواست : در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

آتش سوزی در جنگل‌های پهن‌برگ شاندرمن و ماسال که از جمعه گذشته آغاز شده بود بعد از پنج روز مهار شد.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.